2/8 2012 - Efterårstur til Sønderjylland

Efterårstur til Sønderjylland 12. – 14. oktober 2012

Kære medlemmer,

Kunstforeningen arrangerer en enestående bustur til Sønderjylland med besøg i det gamle Ribe med Domkirken og Carl Henning Pedersens glasmosaikker, videre til Ballum - hvor ”Balladen om Carl-Hennig”, Jesper Kleins meget anmelderroste debutfilm, er optaget.
Med afstikker til Vadehavet når vi Tønder, der er turens bestemmelsessted. Her skal vi bo 2 nætter på Hotel ”Tønderhus” og herfra tager vi ud i Tøndermarsken for at opleve naturfænomenet ”Sort sol”. Derudover skal vi besøge Nolde Museet i Seebüll, nyde det berømte sønderjyske kaffebord på Schackenborg Slotskro i Møgeltønder og gå på opdagelse i Tønder på egen hånd. På turen tilbage til Farum har vi overtalt bussen til at gøre holdt hos Fleggaard…..

Tag med på denne fantastiske tur fyldt med store kulturelle og naturmæssige oplevelser, men skynd dig, der er begrænsede pladser til rådighed.

Prisen bliver:
I delt dobbeltværelse pr. person …………………… Kr. 2.700,-
I enkeltværelse…………………..…………..………. Kr. 2.900,-

I prisen er inkluderet:

• Egen bus, værelse på Hotel ”Tønderhus” med ½ pension der omfatter morgenmad og middag, entréer, guide og naturvejleder, let frokost på Nolde museet, sønderjysk kaffebord på Schackenborg Slotskro.

Du må selv betale:

• Formiddagskaffe ved kort ophold på Fyn, frokost i Ribe på vejen ud fredag. Fortæring på vej tilbage til Farum søndag.
  • Drikkevarer til frokoster og middage.

Program:

Dag 1: Vi tager af sted med bus fra P-pladsen foran Kulturhuset i Farum fredag den 12. oktober 2012 kl. 9.00 og kører over Fyn, hvor vi gør et kort ophold – kaffepause - før vi kører mod Ribe, her skal vi se Domkirken med Carl Henning Pedersens glasmosaikker, her skal vi også spise frokost for egen regning og opleve stemningen i den gamle kongeby. Ud på eftermiddagen kører vi over Ballum med afstikker til Vadehavet og når Tønder, hvor vi skal bo 2 nætter på Hotel ”Tønderhus”. Middag på hotellet.
Vi skal opleve ”Sort sol” over Tøndermarsken. Det er sådan at fænomenet bedst opleves kort før solnedgang, derfor tilpasses middagen herefter.

Dag 2: Efter morgenmaden på hotellet kører vi mod Nolde Stiftung i Seebüll hvor vi får lejlighed til at se udstillinger samt permanente samlinger under kyndig vejledning af en guide. Vi spiser en let frokost i museets café, for efter Nolde går turen til Møgeltønder. Ingen tur til Sønderjylland uden det sønderjyske kaffebord, vi drikker kaffe på Schackenborg Slotskro og kan efterfølgende ”trille” ad hovedgaden til besøg i den smukke Møgeltønder Kirke, kendt fra TV i forbindelse med kongeligt bryllup og barnedåb.
Middag på hotellet. Var det ikke muligt at se ”Sort sol” dagen før, er der en ny chance denne aften, ellers kan en aftentur på egen hånd i Tønders hyggelige gader anbefales.

Dag 3: Efter morgenmaden checkes ud fra hotellet. Vi skal besøge kunstmuseet i Tønder (ligger vis á vis hotellet) og en tur op i Vandtårnet, der ligger med en fantastisk udsigt. På vej tilbage til Farum gøres holdt hos Fleggaard for lidt indkøb til den videre færd.
Vi er tilbage i Farum kl. ca. 18.00.

Tilmelding på mail: ahamann066@gmail.com senest søndag den 12. august 2012
Eller, hvis du ikke har mail, skriv til: Annette Hamann, Bastholmen 16, 3520 Farum ligesom du også gerne må ringe 22 36 99 01.

Tilmeldingen er bindende !!

Vi glæder os til at følges med dig/Jer på en forhåbentlig interessant og oplevelsesrig tur med Furesø Kunstforeningen.

T