4/10 2012 - Magiske Universer

Magiske Universer

Kære medlem af Furesø Kunstforening
Lørdag d. 6. oktober kl. 12 i Gallerigangen, Farum  Kulturhus, åbner udstillingen ”Magiske Universer” – skulptur, papirklip og illustrationer.
Furesø Kunstforening har inviteret tre unge kunstnere til at indlede efterårssæsonen.

Meik Brüsch folder sig ud som både maler og skulptør. På udstillingen præsenteres hans skulpturer. Han siger selv: ”Motiverne vokser ud af en spraglet ursuppe, der ulmer, bobler og gør sig gældende i dialogen med mit tankeapparats summen og mine fingres arbejde. Mit idélandskab har i takt med mit etnologiske studie trukket figurernes og billedernes udtryk i en retning, der søger at finde sig i en position mellem uvis kompleksitet og udforskende leg, altid i et farverigt, ironiserende skær. Jeg er inspireret af det fantastiske, af de gudebilleder, historiefortællinger, videnskabelige discipliner og fremtidsudsigter, som vi mennesker former og retningsgiver vores tilværelse efter.”

Mathias Malling Mortensen har siden 2003 haft en karriere som billedkunstner og illustrator. Han har udstillet i flere lande, og senest kunne hans værker ses i foråret 2012 på Munkeruphus, som en del af udstillingen ”Psaligrafi - papirtrylleri”. Mathias Malling Mortensen finder inspiration i Cobramalernes abstrakte univers. Som sin farfar Richard Mortensen eksperimenterer han med farver og former.  På udstillingen viser Mathias Malling Mortensen en række nye værker som er en kombination af maleri og papirklip - abstrakte kompositioner, som afsøger billedets rum.

Otto Dickmeiss er uddannet på Danmarks Designskole i 1992. Mennesker med store hoveder og længselsfulde udtryk i øjnene, er det første, man lægger mærke til hos Otto Dickmeiss. Han har slået sit navn fast som kompetent fortolker af H. C. Andersens eventyr, hvor han lader surrealismen blomstre i støvede farver og fine penselstrøg. Smukke, men også foruroligende billeder. Otto Dickmeiss er en original billedmager i nutidens landskab. Illustrationerne er malet i akvarel, aldrig udført på computer, processen er langtrukken og fordybet, hvilket tydeligt ses i det færdige resultat. Han har modtaget flere legater og modtog Kulturministeriets Illustratorpris (2006), samt Den danske bogdesignpris for “De røde sko” 2008.

Udstillingen åbnes af Birgitte Agersnap, kunstnerisk leder af Skovhuset i Værløse.
Vi glæder os til at se dig.
Lene Bjerre Herdel, formand for Furesø Kunstforening